- tis 03 feb 2015, 19:00
#945635
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
God eftermiddag.
Var lite extra frusen idag när jag skulle köra en eftermiddagskörning med bilen. Så när motortempen var uppe i full temp så drog jag på värmen till maxläget. Men då började motorn/kylvätskan tappa värme. Nålen gick ner nästan ett helt streck innan jag sänkte värmen igen. Körde då på motorvägen i 90km/h och yttertemperaturen var/är -3 grader bara.
Är dessa bilarna så här dåliga på värmen eller skall jag anta att något inte riktigt står rätt till?
Var lite extra frusen idag när jag skulle köra en eftermiddagskörning med bilen. Så när motortempen var uppe i full temp så drog jag på värmen till maxläget. Men då började motorn/kylvätskan tappa värme. Nålen gick ner nästan ett helt streck innan jag sänkte värmen igen. Körde då på motorvägen i 90km/h och yttertemperaturen var/är -3 grader bara.
Är dessa bilarna så här dåliga på värmen eller skall jag anta att något inte riktigt står rätt till?


If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986