Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Ska ha nya dämpare på min 2008 V70 D5 då standard dämparne inte orkar at hålla emot när mina H&R fjädrar pressar ut, så man får en lite skum bil at köra i. Derför skulla jag villa höre om nån här har erfaring med Koni eller Bilstein B8 til dessa bilar?

Priset på ebay liggar på ca. samma niveau, så det spellar ingen roll. Vil inte at bilen bliver stenhård, så ville höre om era erfaringer. :)

Ursäkta mit dårlige svenska, men kommer ju från Danmark. :)

Mvh,
Kristian
kristianmann skrev:Hej,

Ska ha nya dämpare på min 2008 V70 D5 då standard dämparne inte orkar at hålla emot när mina H&R fjädrar pressar ut, så man får en lite skum bil at köra i. Derför skulla jag villa höre om nån här har erfaring med Koni eller Bilstein B8 til dessa bilar?

Priset på ebay liggar på ca. samma niveau, så det spellar ingen roll. Vil inte at bilen bliver stenhård, så ville höre om era erfaringer. :)

Ursäkta mit dårlige svenska, men kommer ju från Danmark. :)

Mvh,
Kristian
Koni eller Bilstein (eller H&R för den delen som tillverkas av Bilstein) är ju alla kvalitets dämpare och det är ingen större skillnad. Var noga med att de är till för bilar med sänkfjädrar så dämparkurvorna stämmer bättre mot fjädrarna samt att längden blir rätt.

.

Jag har fått till mig av phoenix gold sj&au[…]

Har det gått så illa att du inte kan l[…]

måste kolla oem settings idag...ser på[…]

V70 D3 2012, P241300

Upp ⬆️⬆️