Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av LinusPåLinjen
Vill bara börja med att jag har sökt här på forumet, men antingen söker jag dåligt eller så har frågan inte ställts.

Jag fick en tillsägelse från besiktningen ang. att min gamla plast regskylt var allt för illa medfaren och jag bör byta.

Det beställdes hem två nya, byta fram också när jag ändå var igång.

Nu kommer vi till problemet, Jag har två skruvar från plast skyltarna och när jag börjar malla ut hur jag ska sätta hålen i plåt skylten så verkar ett av dem hamna mitt i en bokstav/siffra! (Ogillar att göra mer hål i bilen, men iofs så syns de väl inte...)

Försökte googla lite men hittade bara att skylten ska vara väl synlig etc. etc., inget som krävde hur skruvarna bör sitta.

Får jag sätta dom lite hur jag vill? Eller finns det några regler i detta?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har satt fast skyltarna med dubbelhäftande tape. Sitter svinhårt, och har suttit fast i 17 år nu (sedan 1997) utan att lossna.
Användarvisningsbild
av Micce1980
leiwi skrev:Skaffa en snygg skylthållare så behöver du inte skruva i plåten
Precis, t.ex. mekonomens för 69kr st
av LinusPåLinjen
Det kunde ha gjorts snyggare, men jag var lite mer sugen på om det fanns några regler eller liknande hur man får/inte får sätta skruvarna.

Satte fast med de skruvar som den gamla skylten satt med, samt bytte lampor. Nu strålar den så fint.

Ena skruven sitter nu mitt i en bokstav och den andra sitter mitt i det vita.

Tack för svaren dock.
av triumph00
Det har man råkat utför några gånger att skruven kommer mitt i en siffra/bokstav
Har man inte de svarta plastpluggarna, har jag målat de vita pluggarna med svart vattenfast tuchpenna
Bensinpump till B27A 1978?

Min erfarenhet av Volvo är att man ibland h[…]

ljudet av ett dött batteri?

Stämmer att det var så jag gjorde. Me[…]

Jordpunkt V70-12

Det var bilens manual jag menade. Se bild. Den har[…]

Hej, fyndade för ett år sedan en V70 10[…]