Jag är inte helt säker, men någonting säger mig att din bil är för gammal för att en Volvoverkstad skulle sälja och montera en motorvärmare i den.
Jag gjorde en lite ostrukturerad sökning och fick bara fram elvärmare till nyare bilar:
http://shop.bildeve.se/ShowSearchResult ... C3%A4rmare
Så du blir nog hänvisad till alltifrån Biltema till Skruvat (som du har i reklam här på sidan) och motsvarande bilprylvaruhus. Sedan behöver du en verkstad också som gör jobbet om du känner osäkerhet inför det. I det läget när du ändå inte behöver anlita en dyr märkesverkstad, kan du ju själv välja en mindre "kvartersverkstad" i din närhet. Men då skall man vara medveten om att det brukar oftast bli billigare om man beställer alltihop av verkstaden. Alltså en värmare med montering. Du kanske har en större bensinstation i din närhet, som också bedriver verkstad? Dom har ju ofta materialen på armlängds avstånd på en hylla i butiken. Sedan får du boka in en tid.
En snabbkoll på Biltema säger 60 kr för själva motorvärmarelementet (Ingen bild och verkligen lågpris. Kanske med kvalitet därefter?) Men det måste ju tillkomma kabel och monteringsdetaljer (sådant är dyrt) så säg omkring 500 kr för värmaren med tillbehör. Sedan arbetskostnad per timma. Det kan vara allt mellan 500 kr och kanske 1000 kr. Själva jobbet är förhållandevis enkelt och bör vara gjort på 2 timmar. Eventuellt tillkommer också ny glykol. Det brukar kosta 50 - 60 kr litern. Du behöver 4 liter. Glykol skall bytas vart annat år så det är kanske ändå läge för dig?