Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Joel93
Hej, funderar på att beställa en ny s60 D4 R-Design, och tänkte kolla med er om stänkskydden gör någon skillnad?
tycker dom ser så små ut att dom inte ens kommer att "skydda" eller är dom mer effektiva än vad dom ser ut att vara?

Sen tänkte jag på den "vingen" på bakluckan är ju knappt något, men så kollade jag på tillbehörs sidan och där finns en annan variant.
Kan man välja till den vid beställning eller måste man köpa den som tillbehör separat?

http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... /Automatic
Användarvisningsbild
av Micce1980
Joel93 skrev:Okej, vad kostade den?
den kostade lite mer än den man får från fabrik iaf.. men det är det värt.. minns inte vad den kostade riktigt inkl lack och montering
Tycker den lilla spoilern är snygg, den är lagom. Blir snyggt, dock kan man ju tycka att den borde ingå i R-design.. :)

Bild
av Rudolfs
Stänkskydden gör bra med skillnad på min V60 iaf. :)
Jag vet inte, kan inte bestämma mig ang. vingen. Känns som att bilen ser äldre ut med den på, alltså jag får gamla Volvokänslan. Kan tycka att S60:n ska se så "clean" ut som möjligt för att see så bra ut som möjligt.

Då det gäller V60:n så tycker jag lite tvärtom. Där känns stylingkitet Iron stone (på dom flesta färger, speciellt på Power blue och OCR) som om dom bara måste sitta på bilen för att den skall bli komplett. Lite som som ritade bilen med stylingpaketet, men tog bort delarna för att skapa ett tillbehör :)

Stänkskydden skulle jag absolut välja till denna årstid! Dom hjälper!

Om du behöver uppdatera mjukvara vet jag inte[…]

Hej! Hur har det gått för dig? Lös[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]

På min 2012 volvo v70 1.6 D4162T har jag kon[…]