Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vivaldi
Volvo V40 har ju nu funnits på marknaden i 2,5år ca.

När kommer nästa generation V40 alternativt en facelift tro?
Jag tycker tex att man bör kunna göra nedre delen av baksidan snyggare.
T.ex. nya V60 år ju oerhört snygg med dubbla avgasrör, där känns V40 tråkig.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
V40 går att få med dubbla avgasrör i ungefär samma utförande som v60. Kanske en ny grill med nytt järnmärke i grillen.
Användarvisningsbild
av crumpets
S/V60 fick ha sitt gamla nylle i tre modellår så det borde ju bli MY16 facelift på V40. Å andra sidan får oftast småmodellerna mycket mindre kärlek, titta bara på A3 och 1-serien. Knappt synbara facelifts.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Tror Volvo "glömmer" o fejslifta till MY-16 på 40-serien. V40 R-design och Cross Country är ju still smokin´hot
Användarvisningsbild
av Jahaja
Undrar samma sak. Står lite i valet och kvalet på en D3 aut BE Ocean Race. Ganska bra rabatt på 15%... Men om det kommer en facelift "snart" så är det ju lite tråkigt :D
Användarvisningsbild
av crumpets
Mycket tveksamt som sagt om det är en på gång snart. Det här segmentet får väldigt sällan stora facelifts över huvud taget.
av vivaldi
Jahaja skrev:Undrar samma sak. Står lite i valet och kvalet på en D3 aut BE Ocean Race. Ganska bra rabatt på 15%... Men om det kommer en facelift "snart" så är det ju lite tråkigt :D
Jag förstår din oro, vore ju onekligen surt om en facelift släpps strax efter att du får din pärla :???:

Men 15% låter osannolikt bra, hur får du till det?
15% på priset volvocars.se?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Misstänker att han är Volvoanställd, de har 15 procent på cross country bilar även om det är business edition också.
av Droopy
vivaldi skrev:
Jahaja skrev:Undrar samma sak. Står lite i valet och kvalet på en D3 aut BE Ocean Race. Ganska bra rabatt på 15%... Men om det kommer en facelift "snart" så är det ju lite tråkigt :D
Jag förstår din oro, vore ju onekligen surt om en facelift släpps strax efter att du får din pärla :???:

Men 15% låter osannolikt bra, hur får du till det?
15% på priset volvocars.se?
Han kanske har ett bra avtal han kan använda sig av, där jag är anställd har vi 12% på Volvo men det kan jag tyvär inte använda som privatperson, det gäller bara personalbil el tjänstebilsköp. På WV har vi 17% men det kan jag inet heller använda mig av för ett privatköp, tyvär.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Pratade med min säljare i veckan och sa att dom ska släppa en XC40. Alltså mer suv liknande än vad V40 CC är. Någon som kan bekräfta? :)

Ang rabatt så jag som anställd på Volvo CE 20% på nybilsköp :-)-)

Hej, Jag köpte en 2014s Volvo v60 för un[…]

blev ju riktigt bra där! dom gläns[…]

Monterade till slut MOST blåtands modulen me[…]

Bra att det löste sig, dock jag är 99% s[…]