Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mustab
Jag behöver bättre ljus när jag backar och har köpt en ledare med 6st 3w led ljus.

Nu när jag har fått hem grejerna börjar jag tänka om det bara är att koppla på det befintliga backljuset eller behövs något däremellan, och hoppas att svaret går att finna här.

// johan
Användarvisningsbild
av Stefan_KG
Mina extra backljus är kopplade via ett extra relä, som är styrt via original backljuset.
Nu har jag iofs Hella FF75 2x50W halogen. (Samma som ordningsmakten har på sina bilar)

Där är ju gott om utrymme att fästa ett relä vid reservhjulet, och batteriet sitter ju även där.
Snabbt och enkelt.
av Saibot
Ett tips är ju att skriva vad produkten heter. Och att pilla med relä'n när det är 18w är ju rätt onödigt när det sitter 21w org.
Användarvisningsbild
av milktrucker
Bild
Antagligen sådana härana läckra saker....

De funkar grymt bra och när det blåvita ljuset kommer tillsammans med 21w glödljus blir färgtempen perfekt, inte för gult, inte för blått

Bild
av Mustab
milktrucker skrev:Bild
Antagligen sådana härana läckra saker....

De funkar grymt bra och när det blåvita ljuset kommer tillsammans med 21w glödljus blir färgtempen perfekt, inte för gult, inte för blått

Bild

Ja precis en sådan är det.

Kopplade du rätt från det befintliga backljuset utan relä?
Användarvisningsbild
av milktrucker
jag kopplade med relä för att slippa elproblem i dagens känsliga bilar. Vanlig reläsats till extraljus från typ swedol.

styrningen till reläet kopplade jag på lampsockeln(lödde sladden under bläcket i sockeln till 21w orginalljuset). Man får plocka ut batteriet och hänga upp reläet samt dra kablarna lite snyggt. Genomföringen genom karossen går genom samma hål som kabelmattan till släpkontakten samt genom ytterligare en gummigenomföring för andra ljuset.

Nu har jag kört 100 mil, inklusive en 60 mils[…]

Hej! Instrument (inte ovanligt jag vet) är d&[…]

Carplay Trådlös adapter

@Dejan195 , Ska absolut kolla in ditt försla[…]

Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]