Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DooZeR
Hejsan alla glada!

Har råkat ut för en läckande kylare:( läcker på bilens högra sida den svarta gaveln (har kollat de)

Finns de något man kan typ hälla i expansionskälet som tätar? Finns ju till andra packningar tex packboxen att hälla ner bland oljan så tänkte de kanske finns nått till Kylaren med?:/
av Rådlös
Nej! Det hjälper inte. Byt kylare i stället. Sådan kylartätning som du eventuellt tänker på riskerar att ställa till mer besvär. Det kan slamma igen kylsystemet så du får långt värre problem än du har nu.
Användarvisningsbild
av DooZeR
Okej! Är de ett svårt jobb eller kan vem som helst fixa de? Sen vart kan man få tag i en billig kylare till en 2.5l v70 97? :)
Användarvisningsbild
av Nexus
Är en del jobb speciellt om man har turbo/automat men inte omöjligt. Bara ta det metodiskt och ev ta foton vart saker sitter eller märka om du blir osäker. Hitta en film snutt :-)-)

eller denna

Filmerna kan ge dig en uppfattning om jobbet. Jag köpte min kylare från skruvat.se :-)-)
av Badabing
Prova en Rislone Radiator Stop Leak, kan tillsättas preventivt. Många bilfabrikanter kör den i systemet från fabrik. Kört större läckor med även deras premium produkt. Funkar klockrent.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jätteroligt att hålla på med motorer där nån tomte hällt i kylartätning, oavsett märke. Verkligen roligt. Försvinner _aldrig_ utan man får dras med bajsvatten i systemet och avlagringar överallt.
Råd vid motortvätt

tvätta på bara.

V90 läggs ner.

Det kan ta tid...... Det hoppas jag :-D

Kanske inte dom flesta, men måånga g&a[…]

Idag har bilden varit på service, under 3K h[…]