- lör 03 jan 2015, 12:06
Hej jag har en XC 90 D5 -06 22 000 mil det tänds i displayen antispinn ur funktion service snarast, det var för ett år sedan då sa Volvo verkstad att man får byta styrdon till halexkoppling skulle kosta ca20 000 kr,men jag fick tipps att byta en sak i taget jag börja med det billigaste jag bytte en tryckvakt först då såg jag att oljenivån var låg så jag kolla pumpen som då visa sej att gå lite trögt, då bytte jag den också och på den satt det ett nytt filter och så bytte jag olja i haldexkopplingen behövde ej byta den dyra styrenheten. Sen har det fungera i ca1,5 år då tänds det igen antispinn service snarast,jag kolla oljenivån i kopplingen och den va bra sedan kopplade jag direktström på pumpen och den lät bra. nästa start var det släckt igen sen tänds det igen så håller det på.
Men nu till nästa fel som dök upp Först tänds antispinn service igen jag åkte vidare och nu tänds även ABS lampan och sen Bromsvarningslampan stanna snarast, när jag då stängt av bilen så starta den inte då tog jag bort batteri polen och vänta ett tag sen starar bilen Jag kolla volten bilen den ladda 13,5 volt Volvo sade då att byt generator du måste ha över 14 volt nu har jag gjort det och vid nystart av bilen så laddar den 14,2 volt. Då åkte vi ca: 5 mil och samma fel uppstår, jag kolla vad bilen laddar och nu laddar den 13,6 volt.
Va fan ska man göra hoppas någon som vet tackar på förhand
Men nu till nästa fel som dök upp Först tänds antispinn service igen jag åkte vidare och nu tänds även ABS lampan och sen Bromsvarningslampan stanna snarast, när jag då stängt av bilen så starta den inte då tog jag bort batteri polen och vänta ett tag sen starar bilen Jag kolla volten bilen den ladda 13,5 volt Volvo sade då att byt generator du måste ha över 14 volt nu har jag gjort det och vid nystart av bilen så laddar den 14,2 volt. Då åkte vi ca: 5 mil och samma fel uppstår, jag kolla vad bilen laddar och nu laddar den 13,6 volt.
Va fan ska man göra hoppas någon som vet tackar på förhand
- By Kripestam