Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av bengt39
Under garantitiden är det nog en fördel att serva bilen hos Volvo om något skulle hända med bilen sen är det en prisfråga då man tar rejält betalt!

Efter garantitidens utgång är det enbart en prisfråga om du hittar en bra och duktig , billigare verkstad VÄLJ DET UTAN ATT TVEKA OM DU LITAR PÅ VERKSTAN !
Jag har med mina 16 nya bilar genom alla år ofta bara servat på märkesverkstaden de första 2-3 åren beroende på hur serviceavtalet sett ut.

Läs gärna klurigheterna i Volvo serviceavtal REKLAM FÖR EGEN BLOGG, EJ OK[/url] i detta sammanhang!

Orginalreservdelar?? EN AV VÅR TIDS STÖRSTA JOKES - TILLVERKARNA AV RESERVDELAR GÖR SAMMA DELAR under "PRIVATE LABEL" - Ingen fördel att serva hos märkesverkstaden bara för SK ORGINALRESERVDELAR efter 3 år är min erfarenhet - Möjligen under garantitiden!
Det viktiga är att serva bilen hos en auktoriserad verkstad !! BARA EN PRISFRÅGA OCH ATT DU VET ATT VERKSTAN ÄR KÄND ATT GÖRA BRA JOBB !- Det finns flera konkurrenskraftiga alternativ till VOLVO för bra bil ervice i Lundaområdet vars stämplar är lika mycket värda i serviceboken,
av Droopy
servicekostnaden de första 3 åren är ju en piss i nilen i sammanhanget, från 69sek i mån och uppåt beroende på milkostnad osv. Jag betalar 171sek i månaden och tycker det är mer el mindre gratis. Nu pratar jag privatköp.
Användarvisningsbild
av SvenB
Glöm inte att räkna med Volvo Assistans i kalkylen också.
Användarvisningsbild
av Micce1980
Om det känns osäkert att lämna till någon man litar på har Volvo gjort ett mycket bra marknadsföringsjobb. ;)
Användarvisningsbild
av fjohan82
Skulle aldrig någonsin lämna bilen till någon allmän klåpare för att spara en tusenlapp. Dessutom är assistansen som förlängs ovärderlig. Att sen komma till Volvo när den ska bytas in och visa upp en servicebok med en salig blandning av stämplar, från alla verkstäder mellan A och Ö och tro att man kan få ut samma i inbyte, nej dröm vidare...
av valln
Jag tycker att volvo-assistans är lite överskattat. Alla bilägare har väl minst halvförsökring och då ingår bärgning. Hos många försäkringsbolag går det att lägga till en hyrbilsförsäkring för någon enstaka hundring per år. I exempelvis Länsförsäkringar var det en riktigt värstingförsäkring jämfört med volvo-assistans.

Med dagens dyra bilar är det jätteviktigt med en seriös mekaniker, men volvoverkstaden är absolut inte någon garanti för detta. Det har jag egen erfarenhet av och det finns många trådar på forumet där så också har varit fallet.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
Jag servar hellre bilen på Volvo och betalar lite mer än att lämnar till någon annan. Dels för den personliga kontakten med sin servicetekniker och för uppdateringen av mjukvaran. Vägassistansen är en fin bonus också!
Användarvisningsbild
av hollan
Ev godwill är svår att få om den inte är servad hos en volvo åf
Användarvisningsbild
av hollan
Mwi skrev:Undrar om DN:s artikel handlar om en auktoriserad verkstad eller en fristående?
http://www.dn.se/ekonomi/bilreparator-l ... ls-kronor/
Vill minnas att de va en AD ansluten verkstad

Säger inte emot :-D Tveksam till att fö[…]

Bilen offline

Detta hände mig efteråt senaste mjukvar[…]

Köpa kompressor nivåreglering

Ja då var kompressorn bytt, blev tillslut de[…]

Nej, men att ha två bilar bara för att […]