Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Midnightstar
Hej!
En fråga ang volvos dörrlås. Kan vajern från det handtaget på insidan lossna från låskistan?
Detta gäller vänster framdörr (förardörr) som inte reagerar när man ska öppna innifrån utan frugan
får gå runt och öppna från utsidan annars gäller ner med rutan och öppna själv.
Handtaget fjädrar tillbaka som vanligt men reagerar inte på låset..
Eller är det ett vinterfenomen? ??:-/
Senast redigerad av 1 Midnightstar, redigerad totalt 0 gånger.
av Droopy
På min förra N gick plastflärpen sönder som vajern hakas i och, hur konstruktionen är på nyare V70 vet jsg inte men jag tippar på att det knappast blivit bättre så det är nog någe plastjox där ochså som håller vajern.
Användarvisningsbild
av xerent
Hade samma sak på min, trodde den var trasig men det var endast kylan. Kör in bilen i varmgarage.
Användarvisningsbild
av Midnightstar
Hoppas på vinterfenomen då för är det som Droopy hade åkt ut för så håller man sig nog för skratt!
När det är 15 grader kallt skulle nog skiten få stå stilla men det är svårt utan man försöker att få det
att funka i det längsta :o
av kristerekberg
Gammal tråd men denna stämmer precis överens med det problem jag har på min v70 -13.
Finns det någon lösning förutom att hoppas på att den globala uppvärmingen tar bort minusgrader här i norden?

Extremt störigt att inte kunna öppna förardörren inifrån när det är minus grader.
Användarvisningsbild
av Taxen47
Jag har ett lustigt "problem" med min dörr och det är inte väderberoende.Jag kan åka några mil och när jag sen skall kliva ur så går det inte att öppna dörren inifrån utan handtaget liksom inte tar och då får jag släppa det och ta en andra gång och då funkar det.Händer bara ibland.Konstigt :roll:
av dabman
Taxen47 skrev:Jag har ett lustigt "problem" med min dörr och det är inte väderberoende.Jag kan åka några mil och när jag sen skall kliva ur så går det inte att öppna dörren inifrån utan handtaget liksom inte tar och då får jag släppa det och ta en andra gång och då funkar det.Händer bara ibland.Konstigt :roll:
Så har jag på alla dörrar, efter jag ställt in att den skall låsa dörrarna vid färd.

Läste på Facebook att erbjudandet skull[…]

Abs ring bak V50 AWD

AK24.se. hela drivaxel för 1469 kr

Har du bytt till en "annan" stol s&ari[…]

kabeldragning xc60 2016

Nu vet jag inte om det är likadant på x[…]