Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! En skum grej idag. Hade parkerat bilen i ett parkeringshus efter ca 10 min körning. Hade varit och tvättat bilen. När jag skulle lämna bilen upptäckte jag lite rök (slingrande rökstråle) från själva huvöppningen, dvs kanten. Hann dock inte öppna och se var det kom ifrån då jag var på språng.

Har öppnat huven nu en tid efteråt men ser inget skumt.
Någon som vet vad detta kan vara för ngt? Är det normalt?:) Blir motorn så varm efter 10 min körning?

Bilen är ca 1,5v gammal:)
Användarvisningsbild
av SvenB
Vatten som runnit in i motorrummet vid tvätten och förångas mot den varma motorn, eller värmaren.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Perra83
Vatten som står i kylarens celler. När kylaren är varm och du stannade bilen så såg du hur vattnet förångades.
Startar sen kylfläkten kan det bli bradiga molnet :wink: inget att oroa sig för. Lukta på röken nästa gång. Skulle kunna ha varit rök från dieselvärmaren.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
svergie2 skrev:Du såg att det kom rök från din sprillans nya bil och går därifrån? Lol Bild
Hehe mja, det såg naturligt ut likt det som beskrivs av andra ut från början. Men senare började jag fundera lite på det:)
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]