Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LottaGroning
Bilen jag nyss köpt har under förra ägaren ätit upp inre kanten bak på båda sidor (245/40-18 nokkia) ner till 1 mm granmönstrad slitagebild, sedan är det bättre och bättre mönster mot yttre kant där det är 6mm och normal slitagebild. har haft den inne för hjulvinkelkontroll fram och bak på Bilia inga vinkelfel enligt dem. Under vilka förutsättningar äter en bil med korrekta vinklar upp däcken på detta viset?
Bilen har R-designchassie och gått ca 13 000 mil.
Användarvisningsbild
av xerent
1. Förre ägaren hade länge felaktig hjulinställning men fixade till det strax innan hen sålde bilen.
2. Hjulen har inte suttit på denna bilen utan har bara flyttats över i samband med försäljning.
3. Länkarmsbussningarna kan ha varit slut under längre tid och sedan blivit bytta (eller så är de kassa fortfarande..., men det borde Bilia ha upptäckt)
Bilen har haft en ägare och gått som leasingbil och hanterad av Bilia hela tiden. Har inte hittat någon tidigare hjulvinkeljust. i historiken.
Att hjulen har suttit på en annan bil har jag åxå misstänkt, men inte fått klarhet i om den har hanterats av Bilias däckhotell och fått fel hjul ?
Bussningsproblem är jag åxå inne på och kommer att boka tid för ytterligare kontroll.
Men-- vad händer med hjulvinklarna bak vid tung last eller felaktigt högt kultryck på kroken ?

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]