Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Allinn
Jeg har en V70 MY12 med dieselvarmer. Nå som VOC appen ser ut til å fungere bra så har jeg fått et annet problem. Jeg slår på varmeren med appen ca 15 min før jeg skal ut å kjøre. Varmeren starter og går helt til jeg starter bilen og kjører noen minutter. Det kan ta ett minutt eller tre før den stopper men den stopper ihvertfall alt for tidlig. Jeg finner ingen sammenheng med drivstoff på tanken eller utetemperatur. Er det noen som vet hvilken kriterier som stopper varmeren?
Låter som att du använder lampan till värmaren som guidance för när den går och inte går vilket är helt fel. Lampan indikerar enbart när du manuellt styr den via timer eller manuell direktstart. När automatik styr så lyser den i icket
av Allinn
Trollet99 skrev:Låter som att du använder lampan till värmaren som guidance för när den går och inte går vilket är helt fel. Lampan indikerar enbart när du manuellt styr den via timer eller manuell direktstart. När automatik styr så lyser den i icket
På min bil så blinker det "tilleggsvarmer av" eller "tilleggsvarmer på" i instrumentpanelet så jeg er ganske sikker på at den slår seg av. Dette skjer alt fra ett til fem minutter etter start. Leste på en annen tråd at det kanskje var på grunn lav batterispenning så idag ladet jeg bilen i ca åtte timer før start. Da slo den seg av etter ca fem minutter. Brukte ikke setevarme eller varmetråder så jeg kan ikke tro at det var lav spenning.
Användarvisningsbild
av EjS
Allinn skrev:
Trollet99 skrev:Låter som att du använder lampan till värmaren som guidance för när den går och inte går vilket är helt fel. Lampan indikerar enbart när du manuellt styr den via timer eller manuell direktstart. När automatik styr så lyser den i icket
På min bil så blinker det "tilleggsvarmer av" eller "tilleggsvarmer på" i instrumentpanelet så jeg er ganske sikker på at den slår seg av. Dette skjer alt fra ett til fem minutter etter start. Leste på en annen tråd at det kanskje var på grunn lav batterispenning så idag ladet jeg bilen i ca åtte timer før start. Da slo den seg av etter ca fem minutter. Brukte ikke setevarme eller varmetråder så jeg kan ikke tro at det var lav spenning.
Om den har använts mycket kan det vara för att den inte bränner rätt och där kommer diesel i avgasröret.

Oftast är det ventilationsenheten som är kass. Men det kan vara andra saker också.
av erbe
Känn med handen vid värmarens avgasrör om den inte går ändå.Startar jag min med direktstart så slår den ifrån efter jag startat till auto,oftast efter 1-3minuter.
Direktstart AV i displayen men värmaren går ju ändå om det finns behov.
av Allinn
erbe skrev:Känn med handen vid värmarens avgasrör om den inte går ändå.Startar jag min med direktstart så slår den ifrån efter jag startat till auto,oftast efter 1-3minuter.
Direktstart AV i displayen men värmaren går ju ändå om det finns behov.
Jeg tror at jeg har auto avslått så da skal den vel ikke leve sitt eget liv, men dette må jeg nok dobbeltsjekke. Man skulle også tro at når infodisplayet skifter fra blinkende "på" til ikke blinkende "av" så betyr det av.
Men jeg skal sjekke dette med avgasrøret.
Ifølge manualen så skal den komme opp med en ekstra info hvis den stopper på grunn av lav spenning.
Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

V90 T5 Bi-Fuel

Jag har ingen egen erfarenhet av dessa, men jag ko[…]

Stefans 968

Lackade om täckkåpan i volvos 426 silve[…]

V70 D3 2012, P241300

Jag hade ett skumt fel på min V70 D3-11 vid […]