NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu i slutet av januari ska frun sälja sin Volvo V50 D5 Aut MY 2008. Och tanken är att lägga ut den på blocket till ett attraktivt pris för både säljare och köpare :)

Bilen är Kinetic med följande utöver detta: Dimljus, larm, automatisk avbländningsbar backspegegel med kompass, tidur dieselvärmare, elektrisk motorvämare med kupekontakt, elektrisk förarstol med minne, mitt front och förvaringkonsol i ek, silverrails, Volvo sportratt, High Performance ljud, avtagbar dragkrok ( använd ett par gånger ) 17" Volvo original sommarhjul med Nokian Z, textil+ originalmattor, formgjuten bagagerumsmatta, stänkskydd runt om, vinterdäck 16" dubb Nordfrost 5 + Volvo alu-fälg.

Bilen är i ett mycket snyggt och fint skick, nyköpt av min fru som kört bilen ensam, alltid garageförvarad, årlig service på Volvo Rejmes = full servicebok, 2900 mil.
Bilens inredning är som ny, se bilder: http://s1107.photobucket.com/user/ljn3/ ... t%20MY2008

Vad säger ni om ett rimligt försäljningspris?

/Lennart
Oj, svårvärderad. Ovanlig spec och ovanligt miltal. Min erfarenhet är dock tyvärr att man inte får så värst mycket extra för "bättre än normalt" skick så ta inte i så mycket med priset. Folk har inga problem att acceptera nån enstaka repa för ett lägre inköpspris.

Om man får en nyare Summum för 174' hos handlare. 130-140' kanske för din som annonspris?
http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=11&w=3
Jag tror att runt 125.000.- är max vad man kan få?
/Lennart
Skulle pröva att lägga ut den för 120-130kkr och testa, finns inte en D5:a 2008-2009 med mindre än 10000mil på Blocket för dessa pengar just nu! (alla hos bilhandlare) En privat annonseras för 89000:- och har 15000mil på mätaren.

Märklig spec förresten? Blev det billigare att tex plocka allt det uppräknade? ,spoilerljus, sportratt, silverrails och elstol istället för att betala för hela Summumpaketet?
Sportratt, silverrails och ekpanel kom till några år senare. Delar från skroten i Jönköping :)
/Lennart

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]