Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sambon ringde precis m tydligen stor Volvo v70n 02. Utanför och piper. Hon har provar låsa upp Och starta bilen. Men larmet går direkt igen. Låter som larm sirenen tycker jag. Men hur ska hon få tyst på den? Larmet går tydligen när bilen Är igång också.
scouhound skrev:Som ovanstående säger eller så är själva sirenenheten paj. Hade samma problem. Kopplade bara ur hela larmet då det var för dyrt å byta siren.
Hur gjorde du det ?
Nu kanske jag är lite trögtänkt, men om bilen går och "larmet" tjuter så borde problemet ligga i själva sirenen annars borde ju inte bilen gå, eller ?

Om det är sirenen som spökar så drar du bara säkringen till just denna, larmet kommer sedan fungera som vanligt bortsett från att sirenen inte låter då larmet går.

Denna säkring sitter inne i cupen vid vänster sida om mot dörren, bakom ett plastlock.kommer inte ihåg vilket säkringen har men det är tydligt uppmärkt

Min känsla är även att när sirenen börjat krångla så ligger den och tjuvdrar ström och fler problem kommer som ett brev på posten.

Så funkar det iallafall på min 2.5T -04, jag har kört utan säkring i över ett år nu
mollan skrev:Nu kanske jag är lite trögtänkt, men om bilen går och "larmet" tjuter så borde problemet ligga i själva sirenen annars borde ju inte bilen gå, eller ?

Om det är sirenen som spökar så drar du bara säkringen till just denna, larmet kommer sedan fungera som vanligt bortsett från att sirenen inte låter då larmet går.

Denna säkring sitter inne i cupen vid vänster sida om mot dörren, bakom ett plastlock.kommer inte ihåg vilket säkringen har men det är tydligt uppmärkt

Min känsla är även att när sirenen börjat krångla så ligger den och tjuvdrar ström och fler problem kommer som ett brev på posten.

Så funkar det iallafall på min 2.5T -04, jag har kört utan säkring i över ett år nu

En fråga. LArmar den inte omatt felsöka larmet när man dar säkringen?
fast hans larm " piper", volvosirenen piper inte, den för ett satans väsen :-)
Jo det kommer meddelande vid varje start " Larmservice erfordras".
Elpriset

Den där jobbiga "kan" :oops: Men […]

Stefans 968

Håller på och rotar i radion, blir nog[…]

Nu har jag tagit loss och rengjort valven där[…]

Motorn slut / dålig oljepump / tät olje[…]