Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tette
Hej!
Har ett coiloverkitt på bilen idag med för mig grym väghållning men för mina passagerare är den gräslig :D och ska därför byta till något lite mer komfortabelt med tanke på resten av familjen. Då jag emellanåt kör mycket last i bilen blir det bättre beg nivomat med 30mm sänkning i bak men fram?
Har ett par KYB stötdämpare original som har gått 2000 mil med 30mm sänkning men vill ha bilen lite "epa stukad" och hade därför tänkt köra med 55 mm sänkning fram och undrar om dessa är värt att satsa på eller vad jag ska göra? Funderar på G&M:s gula som vparts säljer, gula koni som scstyling säljer eller gå på Bilstein B6. Behöver inget värsting kitt på bilen då det är en brukis men som emellanåt används för lite mer inspirerad körning..
Synpunkter/förslag mottages med glädje!

MVH
Tette
Naturligtvis kan jag höja dem fram, problemet är bara att när de står på den mjukaste inställningen så är de fortfarande lite för hårda för att vara komfortabla på norrländska vägar med familj och co.
Därför är min tanke att byta till "sportstötdämpare" fram som förhoppningsvis är lite mjukare...
Hjälpfjäder till koppling

Men dom är Ja nån som vet? Hur n&oum[…]

Dagens garv

503888d0-80c1-49fe-9028-810d24fbc5db.jpeg :-D […]

Inte ovanligt att kompressorn går sönde[…]

Volvo 744 GL årsmodell 1990

Nålen/Visaren på hastighetsmätare[…]