Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det har skrivits spaltmeter om blåtand, bristen på funktion i bilarna och gud vet vad. Eftersom jag sitter med en bil utan Sensus, så har jag vant mig med att fästa min iPhone 4 i en hållare på instrumentbrädan, och med dennes passiva laddning dra laddkabeln (i form av en usb) under panelerna till handsfacket där den pluggats in i usb-kontakten. Således har musiken dykt upp på den lilla "skärmen" ovanför mittkonsollen, samt möjligheten till att styra musiken från ratten har fulländats.

Det finns bara en liten bristande länk i denna (i övrigt smidiga) lösning. Och det är att min iPhone 4 kastade in handduken och sade upp sig för gott idag, efter en mindre flygtur från min ficka (eller det jag trodde var min ficka...) till asfalten ca 1 meter längre ner.

Det jag nu vill fråga är om någon provat en sådan här enhet http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_ ... rch:result och sett ifall denne kan göra det möjligt att om ipluggad i handsfackets usb-kontakt, ge stöd för musikstreaming via blåtand från t.ex. androidenheter?

Det viktiga i jargongen är ju att man vill fortsätta kunna styra musikuppspelningen från ratten - samt se info om nuvarande låt och artist i displayen!
Tror tyvärr inte att Volvo ha de drivrutiner som krävs för att kommunicera via den :(
Däremot finns ju blåtandsmottagare för 3,5mm uttag om det kan vara ett alternativ? Kan ju paras ihop med de flesta telefoner men du får inte den kontroll du hade innan via bilens skärm.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]