NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Så, jag tänkte idag att jag en gång för alla skulle få det där jädra 12V-uttaget på plats i bagaget. Försökt säkert tio gånger, men nu så!
Trodde jag. Efter 20min och på snudd till blodig arm som fastnar bakom panelen så gav jag upp. Den där "fördragna kabeln" finns inte där.

Volvos anvisningar innebär förbannat många steg och att riva upp fan och hans moster vilket jag inte är helt sugen på, men jag kanske inte har något val? Finns det andra sätt att lossa på panelen utan att behöva riva upp lastgolvet etc? Instruktionerna hos Volvo är bra men ofta 10 steg för långa helt i onödan så därför vänder jag mig till er.

Jag lär förmodligen aldrig använda uttaget men jag vill likt förbaskat ha det på plats.
Jag gjorde precis denna operation igår, tog mig 15min inkl. montering av original uttaget.
Öppnade luckan å körde ner handen, kände 2-3 kablar vid hjulhuset, ett utav dessa var ihopvikt å tejpad.
Misstänkte genast att det va den jag letade efter, drog lite lätt i den å så släppte det en 20-30cm kabel.
Fram med hålborren, borra ett hål å vips!!
Vafan! Jädra fusk! :D

Hur långt ner behövde du gräva? Jag känner en kabelhärva men vad jag kunnat avgöra i blindo så går allt till en dosa som ligger vid hjulhuset. I övrigt verkar det tomt.
Skall vi ha en gissningstävling hur lång tid det tar innan du river ut "hela skiten" för att hitta sladden. Jag tror du har gjort det innan nyår. :) GOD JUL förresten
Hahaha ja jag börjar bli genuint vansinnig på skiten! :D
Risken finns att det blir när vi landat i Stockholm igen och det är dags att städa ur kärran från allt som har med julen att göra. Men jag är inte sugen på det, alls. ;)

God jul!
Mjo, har man inte köpt modell med dragen 12v få finns kablarna redan där dock så är den födragna kabeln bara kopplad på 5 säkring om jag inte minns fel? till skillnad från att de kopplat den på 15 när man beställer den med 12V där bak
Stjernkvist skrev:Mjo, har man inte köpt modell med dragen 12v få finns kablarna redan där dock så är den födragna kabeln bara kopplad på 5 säkring om jag inte minns fel? till skillnad från att de kopplat den på 15 när man beställer den med 12V där bak
Står inget om det vad jag kunde se på monteringsanvisningen.

Men grillchips: Det är nog enklare om du antingen följer anvisningen alt. kopplar in dig på 12v-uttaget från baksätet, eller sätter ett bilbatteri i bagaget som du sedan kopplar uttaget på. Kom ihåg att ladda batteriet ibland bara. ;) Hittar du den där kabeln är det bud på att skicka en tårta till dig. :)

Titta här igen: Micce1980 fre 31 okt 2014, 15:54 viewtopic.php?f=0&t=71440&p=913319&hilit=12v#p913319
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Grillchips: jag hade nog en hel ICA-påse med tur, min kabel låg så jag kunde ta den innan armbågen va ner i hålet.

Hade läst en massa om att vissa hittar sina jättelätt medan andra fick plocka paneler för att nå, vart rätt nervös när jag skulle öppna luckan!
Senast redigerad av 1 oijoij, redigerad totalt 0 gånger.

Det är den gamla som jag försöker f[…]

..och ett antal till vändor blev det fram och[…]

Nice, det där har jag tänkt att gö[…]

Du köpte B6 istället för B4. Det e[…]