Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mangeh73
Hej.

Jag har precis fått en ny XC60 och man ville ju inte tanka fel bränsle så hos volvo köpte jag ett
Solodiesel SD2 feltankningsskydd. Fick det dock inte att fungera, det plaströr som följer med går inte i tillräckligt långt
in påfyllningsröret för att locket ska gå att skruva på.

Jag ställde då frågan till Nordiska distributören som hävdar att Det ska finnas inbyggt feltankningsskydd om jag
har en XC60 tillverkad efter v34 år 2013.

Jag kan har inte hittat något om det i min instruktionsbok. Någon som kan hänvisa mig någonstans så jag kan få detta bekräftat?

Tycker det är lite skumt att en stor volvo-återförsäljare inte vet om detta och säljer detta till mig.
av Meco
Jag läste inte för länge sedan at just detta fenomen med att feltanka har ökat. Jag undrar nu: läser inte folk på pumpen innan dom tankar, eller vad händer? Hur lyckas man med det liksom?
av Primus
För mig som kört blandat bensin och disel de senaste bilarna och som ibland har hyrbil så känns det inte helt otroligt att man kan ta fel.. :oops:
av kmi
Meco skrev:Jag läste inte för länge sedan at just detta fenomen med att feltanka har ökat. Jag undrar nu: läser inte folk på pumpen innan dom tankar, eller vad händer? Hur lyckas man med det liksom?
Alt kan ske når man taler i mobil 8)
Användarvisningsbild
av Turritops
Kite skrev:Min åf informerade mig om att det finns med. Har en V60 MY15. Fick även med en tratt som ligger i bagaget om man behöver fylla på via dunk.
Den så kallade fylltratten.
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]