Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Är det någon som vet när ÅF/Handlare faktiskt kan se när bil från fabrik kommer in mer exakt, i vilket skede? Eller är det så att man går efter prel. vecka från början, inget mer exakt? Jag har mindre än 3 veckor kvar till leverans och hör ju att många får ju bilen i bland ett par veckor eller en tidigare, andra inte. Så jag tänker kanske att min skulle ju kunna rent teoretiskt kunna dimpa ner om 1,5 vecka om jag har tur. Och i så fall förmodligen ännu tidigare till ÅF eftersom dom skall lägga på saker på den.

Ringde ÅF men säljaren som jag har kontakt med var inte inne. Någon som är mer insatt i detta?
av TureMagnusson
volvobrasse! Du låter som ett barn som har svårt att vänta tills jultomten kommer. :)
Och jag förstår den känslan.

Men nej - jag har tyvärr ingen aning om vad volvohandlarna kan se i sina system.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TureMagnusson skrev:volvobrasse! Du låter som ett barn som har svårt att vänta tills jultomten kommer. :)

Men nej - jag har tyvärr ingen aning om vad volvohandlarna kan se i sina system.
Du har alldeles rätt! Jag är exakt så! :) Saken är att jag kommer åka i väg över jul. Vill helst slippa åka i den bil som skall bytas in. Jag blir borta en längre tid söderut. :)
av TureMagnusson
Tre veckor kvar... Låter som om det är på håret. Jag hoppas verkligen att du får bilen före din resa. Du får åtminstone din bil innan jag får min, vecka 5.
av Rudolfs
volvobrasse skrev:
TureMagnusson skrev:volvobrasse! Du låter som ett barn som har svårt att vänta tills jultomten kommer. :)

Du har alldeles rätt! Jag är exakt så! :) Saken är att jag kommer åka i väg över jul. Vill helst slippa åka i den bil som skall bytas in. Jag blir borta en längre tid söderut. :)
Av min egna erfarenhet som har handlat av en stor volvohandlare, när min bil var klarbyggd, då stog det fortfarande 2 veckor till leverans. Jag räknar med att du får räkna med att handlaren får den V1, kanske tillome 2. Min skulle komma V50 från början, Den levereras på tisdag till handlaren. Alltså V50, jag hämtar den på lördag nästa vecka, alltså V50.

Jag tror du får spendera hjul i din egna bil tyvärr.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Rudolfs skrev:
volvobrasse skrev:

Av min egna erfarenhet som har handlat av en stor volvohandlare, när min bil var klarbyggd, då stog det fortfarande 2 veckor till leverans. Jag räknar med att du får räkna med att handlaren får den V1, kanske tillome 2. Min skulle komma V50 från början, Den levereras på tisdag till handlaren. Alltså V50, jag hämtar den på lördag nästa vecka, alltså V50.

Jag tror du får spendera hjul i din egna bil tyvärr.
Ja det hoppas jag inte för på minvolvo står det v.1 som leverans till mig. Jag utgår från att ÅF redan har fixat sina grejor på den. Dvs att dom får den v. 52 ca.

Som sagt det vrakar inte finnas någon rim eller reson med systemet. En del har till med fått bilen en månad tidigare, på volvo fått meddelande att den börjar byggas :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Pratat med säljaren nu. Enligt honom så kommer den in till dom 19 dec. Jag behöver den senast 23 dec. Enligt honom så kan dom komma att hinna fixa den innan. Yes och Yes!
av TureMagnusson
Hurra! Jag håller tummarna, fast inte hela tiden för jag måste jobba lite också. :)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
TureMagnusson skrev:Hurra! Jag håller tummarna, fast inte hela tiden för jag måste jobba lite också. :)
Tack!
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]