NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, då var det dags för en ny fråga. Idag har det kommit ett meddelande som lyder ungefär; "ni har ett nytt meddelande". Jag hann inte titta närmre på detta, på väg till barnens julfest, var sen........ Vi åkte hem från julfesten och då var det där igen. På något sätt lyckades jag trolla bort det. Läste manualen och hittade till knappen "read" längst ut på blinkersspaken. Tryckte in den och fick meddelandet "inga meddelande". Hur skall man tolka detta? De meddelande som jag hitintills har fått har handlat om bältade bak, dörren öppen, har jag anledning att vara orolig för ett allvarligare fel? :shock:
av mortie
Det är omöjligt att säga vad det var för meddelande du missade. När spolarvätskenivån ligger precis på givarens gräns är detta meddelande högst intermittent, det kan vara något sådant som du missat. Antagligen är det inget allvarligt meddelande du missat. Var det mot förmodan det så återkommer det om det är aktuellt.

EDIT: knappen "read" kan du använda om displayen visar texten "Ni har 1 nytt meddelande", för att läsa detta. Visas inte texten "Ni har 1 nytt meddelande" finns det inga att läsa och då hjälper det inte att trycka på "read"
Användarvisningsbild
av SvenB
(PO)
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]