Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kottens60
Tjena! Är det någon som har erfarenhet gällande att ha dieselkraft-Box i xc70? Får man en massa felkoder eller börjar saker gå sönder?

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av SvenB
Vad jag har hört skall man inte använda box överhuvudtaget.
Användarvisningsbild
av ER
Gör rätt från början även om det råkar kosta lite mera i början så är det garanterat billigare i längden att inte bara lura elektroniken att bara pumpa in mera bränsle utan andra justeringar som är nödvändiga och ev byte av komponenter när det blir till årena och onödigt slitage pga boxen som orsakar mera bekymmer än nytta.
Skulle så länge det enda rätta kostar 6900kr inte riskera nåt som blir dyrare att åtgärda pga boxens framfart.
Finns roligare saker än att elda upp pengar med fulbox.
Senast redigerad av 1 ER, redigerad totalt 0 gånger.
av Cox
3900 sek eller 6900 sek för Polestar inget svårt val faktiskt.
Bara att söka i forumet på allt skit dessa boxar kan ställa till med.
Användarvisningsbild
av crumpets
Köp polestarmjukvara om du har råd och är lite försiktig med prylarna. Köp BSR/RICA/Autotech om du har råd och är lite mindre försiktig. Har du inte råd: Spara pengar och titta på alt 1 och 2 igen. En box är tyvärr aldrig en vidare bra lösning.
av berrabus
crumpets skrev:Köp polestarmjukvara om du har råd och är lite försiktig med prylarna. Köp BSR/RICA/Autotech om du har råd och är lite mindre försiktig..
Vad baserar du detta på?
av mortimer
Kapar tråden lite, dock gäller det samma ämne.

Till min D3:a från 2011 går det inte få Polestar; har kollat med Volvo ÅF och även på Polestars hemsida. Om jag ändå vill trimma min, vad är ett säkert kort istället ?
Användarvisningsbild
av ER
Anledningen att det inte finns är väl nån form av värmeproblem orsakat av tunna cylinderväggar eller liknande så ett högst osäkert kort (då Volvo inte erbjuder uppgradering så säkert kort kan anges) är väl BSR/RICA fast ingen garanti att det inte blir samma problem som Volvo märkt av och därför avstår att erbjuda uppgradering av denna motor då dom inte kan garantera driften i långa loppet när blyfoten får vara med i leken så körmönstret blir på tyngre sidan än vad som är bra för hälsan.
Användarvisningsbild
av apersson850
Till min XC70 finns Polestar. Fast det är ju en D5 2012. Verkar variera en hel del beroende på ålder och version.
Man får ha en likadan bil vid sidan om för att märka skillnaden, dock.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]