- mån 01 dec 2014, 19:03
hej
Jag har en Volvo S60 -01 med "lilla" turbon.
Den har börjat rycka när den börjar bli varm och jag segdrar. Det kommer mest vid lägre varv.
Jag har noterat att "nuvarande förbrukning" ökar markant när den börja hugga enl. display 4-5 liter/mil
från normalt vid 1.5 - 2 liter (detta gäller vid acceleration normal snittförbrukning ligger annars på 0,85 L/mil.)
Vid jämn fart är det knappt märkbart med hugg.
Ibland tänds display och det står ungefär såhär ""Emissioner Service Erfordras" Den lyser varje gång jag startar och kör.
Jag släcker den genom att koppla bort batteriet en stund..... hmmm jajaj.
Jag har också lyckas få ut några felkoder efter att jag raderat samtliga så kom dessa 2 ganska omgående.
P0422
P1237
Någon som känner igen problemet och kan tipsa vad fel ligger.
tack på förhand!! rolf
Jag har en Volvo S60 -01 med "lilla" turbon.
Den har börjat rycka när den börjar bli varm och jag segdrar. Det kommer mest vid lägre varv.
Jag har noterat att "nuvarande förbrukning" ökar markant när den börja hugga enl. display 4-5 liter/mil
från normalt vid 1.5 - 2 liter (detta gäller vid acceleration normal snittförbrukning ligger annars på 0,85 L/mil.)
Vid jämn fart är det knappt märkbart med hugg.
Ibland tänds display och det står ungefär såhär ""Emissioner Service Erfordras" Den lyser varje gång jag startar och kör.
Jag släcker den genom att koppla bort batteriet en stund..... hmmm jajaj.
Jag har också lyckas få ut några felkoder efter att jag raderat samtliga så kom dessa 2 ganska omgående.
P0422
P1237
Någon som känner igen problemet och kan tipsa vad fel ligger.
tack på förhand!! rolf
Ölänning
- By 246