Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har en V70 2,5FT 2009 med motorhaveri. Skuren ac pump som fick kamremen att hoppa av.
Motorn är en B5254t8. Har hittat en b5254t6 från 2008 till en vettig peng. Är det någon som vet om det är något som skiljer dessa motorer i mellan.
Kan tänka mig att det är olika spridare men det går ju att flytta över från gamla motorn.
Tacksam för svar
//Oskar
Jag har en T8 ståendes i garaget. Den är tillsynes ingen skillnad på mot min T11. Och jag har sett flera T6 varianter. Med ögat ser man ingen skillnad mer än spdiare och detaljer i kringutrustning. Så jag skulle tro att i ditt fall är det bara att flytta över.

Det är om det skiljer något på kolvringar eller kompression mellan bensin och etanol variaterna?
Tack för er hjälp.
Det är visst en del saker i motorn som är annorlunda. Har även hört att det var olika artikel nr på kolvarna.
Frågan är egentligen om det funkar att montera i en B5254T6 i en bil som har B5254T8 från början?
Åtdragningsmoment svänghjul

45Nm + 65 grader om man tittar längre ner i t[…]

Dimljus Volvo v60 2020

Intressant. Snart dags för service på m[…]

OM RYSSEN KOMMER

Vi är väl på väg in i en n[…]

Vad har denna för funktion?

Har lyckats dra av bulten som håller fast de[…]