Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
#916832
Fick min bil igår och såg att navigatorn har fartkameror varning inlagd. Men går det inte att ändra ljud volymen på varningen? Den piper till ett kort pip kan man inte ändra ljud signalen med? Satt och tittade i boken i natt men hittade inget, kan ha varit för trött kanske..
av Rudolfs
#916834
Sweeet! :D
Användarvisningsbild
av Robbi
#916884
Jag för min del hade laddat hem fartkamerorna i min förra bil, blev glad att de fanns i den nya men saknar konstant visning av fartskyltarna? Alltså man såg i navigatorna när vägen ändrade hastighet. Är det någon som hittat en poi med detta?
Användarvisningsbild
av Rillee
#916885
Alltså en poi för varje vägskylt?
Användarvisningsbild
av Mattias_F
#917215
Rillee skrev:Fick min bil igår och såg att navigatorn har fartkameror varning inlagd. Men går det inte att ändra ljud volymen på varningen? Den piper till ett kort pip kan man inte ändra ljud signalen med? Satt och tittade i boken i natt men hittade inget, kan ha varit för trött kanske..
Efter 800 mil upplever jag att bara vissa av kamerorna finns med så jag kör paralellt med Waze.
Däremot så uteblir varningsplinget när jag inaktiverar röstvägledning (tycker det fungerar bra med "turn by turn" navigationen i huvudinstrumentet.)
Så frågan är om det går att själv uppdatera inlagda hastighetskameror samt kunna separera röstvägledningen från varningsljudet?
Användarvisningsbild
av Rillee
#917495
Ljud volymen var visst knuten till nav ljudet. Jobbigt att det bara går att skruva upp nav ljudet när nav rösten pratar.
Användarvisningsbild
av Perra83
#917505
Fartkamerorna som man importerar själv kan man välja varningsljud på. Det ja inte lyckas hitta är där man ändrar avstånd som bilen ska varna på. Dom syns på kartan så det är lätt att vara beredd på dom.
Användarvisningsbild
av Rillee
#917515
Dom som man importerar själv varnar de på båda hållen?
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]