Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Busta_B
Tja
Är sugen på att komplettera ljudet med ett basrör (aktiv baslåda). Min tanke är att plocka ur reservhjulet (sällsynt med punka... kör mest runt stan) och placera en brl 8"-rör där. Vill inte att det syns utifrån att baslåda finns. Går det att plocka ut ström ur bakdelen av bilen, och var i så fall? Hur dra signalkabel? Rca? Alternativt är att ta in högnivå (som basröret klarar). Det är den "stora" högtalaranläggningen, med högtalare i bakstolparna.

Tack för svar!

// johan
av __Marcus
Tror inte det finns någon stans att ta ström i bak, jag har en hel del ljud i min bil, och jag har dragit strömkabel från batteriet, i mittkonsolen, under mattorna och upp under luckorna för reservhjulet och för att slippa generatorsurret drog jag lågnivån från stereon, under ratten ner mellan dörren och förarstolen under mattorna och upp under luckorna på samma sätt..fungerar ypperligt enligt mig..
av Busta_B
Nån som har erfarenhet av brl´s aktiva lådor? Någon nackdel att ha lådan i reservdäcksutrymmet? Förutom att man svär en salva när punkan kommer...

Bytt pinnen på vänster sida, den p&arin[…]

Om jag minns rätt så ska startmotorn g&[…]

Uppdatering går inte in?

Bilen ska ha minst 40% laddning o bilen måst[…]

Youtube-tråden

Kina har både värmebölja och &oum[…]