Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt en V60 Ocean race T3. Till min förvåning så sitter det ju en annan växelspak i den än den som fanns till D4:an jag provade hos återförsäljaren :) Bara grejen at tden inte finns till dom andra motorerna är ju sjukt irriterande och jag undrar varför. Detta är beskrivet som en post i tidigare tråd. Tycker den gamla spaken är riktigt tråkig, den nya betydligt skönare. Den gamla är vad jag kan se den som suttit i Volvos i minst 7 år nu, bland annat sitter den i min 6 år gamla V70 :) Den nya hör mer hemma i den nya interiören på V60 tycker jag.

Vet någon om man kan köpa till annan spak än den som sitter i? Dvs via exempelvis av Volvohandlare och dom monterar den? Det går ju inte via Bygg din volvo vad jag kan se, men kanske går på annat sätt?
Automat/Manuell?
Typ denna som är till automat?

Bild
Standard på V/XC70 från MY13 iaf.
Det är en helt annan växellåda i T3 än den nya som sitter i D4 det är inte ens samma växlingsmönster
Hela drivlinan i T3 kommer från Ford i T3 de har backväxeln uppåt bredvid 1:an D4 har Volvoutvecklad drivlina med backväxeln neråt bredvid 6:an så därför är det helt annan växelspak om det är manuell växellåda
Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]