Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt en ny xc70 och i väntan på den så skulle det vara kul o höra vad andra har beställt och vad ni fått för leveranstider mm. Ni som redan fått era bilar hur lång tid tog det från det att bilen börjat byggas tills ni fick den? Jag tycker veckorna går otroligt långsamt just nu, är inne varje timme på "min volvo" i mobilen för att se om något hänt (jag vet, helt meningslöst, men kan inte låta bli).
Jag beställde min xc70 den 8-september, efter ett par dagar kunde jag se den på "min volvo" och då hade den plats 5600 i kön. Fyra veckor senare var det plats 1500 och sedan ändrades det direkt till din bil är byggd natten mellan mån-tis (6-7-okt). Därefter har det varit helt dött i fyra dagar, säljaren har inte fått leveransbesked från volvo ännu, den har inte tilldelats regnummer mm... Har den fastnat i kvalitetskontrollen? :cry:

Hur som helst så har jag beställt följande:

XC70 D5 Summum
Automat
Business Pro, inkl. Driver Support
Klimatpaket VOC
Barnsäkerhetslås bakdörrar, elektriskt
Drag, Delbart
Laminerat glas runt om.
Panelinlägg, Modern Wood
Twilight Bronze
Soft Beige läderklädsel
Sommardäck Valder 17
Vinterdäck Cecino 16

Jag kommer att få betala 430.000:- för kalaset, inkl. fri service i tre år. Vet inte om det är bra eller dåligt, men just nu kännes det som om jag gjort en dålig affär. Men jag tror den känslan försvinner snabbt när jag väl fått bilen :D
Hej
Det var samma för mig, du får ett mail när den börjar byggas och när den är färdigbyggd.
Jag beställde 3/9 och hämtar min på fredag till veckan.
Beställde en V70 D4e Summum B E Pro lastpaket och VOC mm
Nja fin bil men det va nog lite dyrt. Bygger jag den på volvo så hamnar den på 453 tkr. Dvs då för 20-30tkr i rabatt. Det är ju ca 5%. Jag hade nog förväntat mig 10% rabatt som privatköpare i den prisklassen.
Glömde det :oops: Men 13% på bilen och 11% på laspaket och VOC 12% på Krok 20% på Vinterhjul.
ca 55tkr i rabatt
Hmm, inser att jag borde fått mer rabatt. Men jag blev lite förblindad av erbjudandet av gratis serviceavtal i tre år som skulle försvinna dagen efter, så jag skrev nog på lite för snabbt. Försöker intala mig själv att jag egentligen fick den 15000:- billigare pga servicen :D
Man ska inte gråta över spilld mjölk :D Jag är glad att beställningen blev gjord innan pip å blink ingick i paketet
Driver Support :lol:
:-O) Visste inte det,tycker det är som att åka kommunalt med alla finnesser. Detta är Volvo nr 16 för mig sedan 1980 när jag började resa och första hade inte ens AC :lol:
Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]

Hej! Fråga 1: Är det svårt att by[…]