Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det är dags att byta mind framruta på min V70 MY10 med bl.a. Driver Support.
Har någon av Er gjort detta i Göteborgsområdet? Kan Ni dela med Er av Era erfarenheter?

Någon bra verkstad/glasmästare?
Senast redigerad av 2 JHg, redigerad totalt 0 gång.
Den har inte city safety det är bara 12:or och fråmåt.
Har man ex backup försäkring så är man hänvisad till det företag som försäkringsbolaget anvisar, inte alltid optimalt.
Bytte en ruta på en MY10 med regnsensor och där gjorde inte Rydsglas något toppjobb kan jag säga.
simonhalmstad skrev:Den har inte city safety det är bara 12:or och fråmåt.
Nja, hade fel på namnet. Det kallades "Driver Support" med nästan samma funktioner...
JHg skrev:
simonhalmstad skrev:Den har inte city safety det är bara 12:or och fråmåt.
Nja, hade fel på namnet. Det kallades "Driver Support" med nästan samma funktioner...
Ordmärkare JHG vi andra fattade...
Jag brukar anlita Thorens glas på exportgatan. Har bytt massor med rutor där genom åren, bland annat vindrutan på min XC60 med alla kameror och grejer. Jag har aldrig haft något att klaga på, har säkert bytt 5-6 rutor där de senaste 6 åren.

http://www.thorensglas.se/

/Martin
Har för mig att jag läst här på gorumet om någon som haft problem efter rutbyte med att någon av sensorerna slutade fungera tillfredsställande. Kan vara bra att testa direkt efter byte. Kring frågan i övrigt gissar jag att det finns flera att välja på. Har dock ingen ehen erfarenhet av just rutbyte.
Racetwin2 skrev:Har för mig att jag läst här på gorumet om någon som haft problem efter rutbyte med att någon av sensorerna slutade fungera tillfredsställande. Kan vara bra att testa direkt efter byte. Kring frågan i övrigt gissar jag att det finns flera att välja på. Har dock ingen ehen erfarenhet av just rutbyte.
Jag bytte framruta på min V70 i våras. Tyckte det var smart att byta till en lite "tjockare" eller vad det blir. Syftet var i alla fall att minska vägljudet. Effekten blev att torkarautomatiken fungerade sämre. Sannolikt för att sensorn inte är kalibrerad för den typen av ruta.

Ja. EXC betyder helt rätt att något &au[…]

såg nu finns 342..hmm undra vad det är

.. det finns en svart grej, typ som en dörr[…]