Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Som de flesta här inte vet så införskaffade jag under förra veckan en ny bil av annat svenskt fabrikat än Volvo, och nej det är inte Koeningsegg. Till mitt försvar så måste jag ju däremot säga att det är en Aero.

Iaf så tänkte jag sätta på Volvos spolarmunstycken av bredstråle(dusch)typ på denna.

Hittar två olika art.nr

306 55 605
och
306 55 606

Vad jag förstått så är den förstnämnda till s60 och sistnämnda till v70?

Är det någon fysisk skillnad på dem?

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Brainded skrev:Som de flesta här inte vet så införskaffade jag under förra veckan en ny bil av annat svenskt fabrikat än Volvo, och nej det är inte Koeningsegg. Till mitt försvar så måste jag ju däremot säga att det är en Aero.

Iaf så tänkte jag sätta på Volvos spolarmunstycken av bredstråle(dusch)typ på denna.

Hittar två olika art.nr

306 55 605
och
306 55 606

Vad jag förstått så är den förstnämnda till s60 och sistnämnda till v70?

Är det någon fysisk skillnad på dem?

/Anders
kunde ordnat sådana åt dig lätt för endast frakt avgift...
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack så mycket, är tyvärr lite sent nu när jag redan handlat.

Men jag ska ha dig i åtanke om det är några andra småatteraljer jag kommer på att jag vill ha dit.

Är det förresten någon som har förslag på annat billigt smått/roligt från Volvo som jag kan sätta dit? Jag måste ju få känna mig lite hemma i denna främmande varelse :wink:

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alltså sålde du din v70n !? har du bilder på nya bilen kanske !?

vad tycker du om saaben då ?

själv sålde jag min s60 och köpte saab 9-3 nya karossen, hade den knappt 2 veckor sedan orka jag inte mer....den va rolig och lättkörd men jag tröttnade och ville ha lite mer kvalite..så det blev en bmw.....

Någon som vet vilket Åtdragningsmoment[…]

Har kollat med felkoder? Har för mig att allt[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

En Volvo laddhybrid är konstruerad fö[…]

Ökad komfort med 17”

@Dejan195 235/55R18 kanske kunde vara någo[…]