Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AWWD
Hadtaget till luckan under bagageutrymmet gick sönder. Beställde en ny.

Med handtaget följde en svart list, ca 100 mm lång, snedskuren i ändarna och två st "klackar" på sidan, se bild.

Vad är denna plastlist tänkt till?

/awwd

Bild
av least
AWWD skrev:Hadtaget till luckan under bagageutrymmet gick sönder. Beställde en ny.

Med handtaget följde en svart list, ca 100 mm lång, snedskuren i ändarna och två st "klackar" på sidan, se bild.

Vad är denna plastlist tänkt till?

/awwd

Bild
Vild gissning, men kan det vara så att samma handtag passar på en S80?
På en S80 finns det en ca 100 mm lång plåtkant som hamnar direkt mot handtagets "flärp" och då kan
denna svarta plastbit sättas på plåten för att fixera handtaget stadigt mot plåten.

Mitt eget handtag sitter löst just på grund av att handtaget inte får "fäste" mot plåten.
Användarvisningsbild
av AWWD
Låter rimligt. Reservdelskillen på Volvo trodde också ev att handtaget kunde passa till flera olika och att listen då behövdes på något sätt.

/awwd
av Calvin
Är det inte den svarta pinnen som håller fast hela handtaget. Konstruktionen är ändrad mot den som satt orginal på min 2008 (bytte på min för ett tag sedan).
Användarvisningsbild
av AWWD
Helt rätt Calvin,

Det visade sig vara låsningen till hela grejen. Tydligen har de gjort om konstruktionen (den gamla höll inte vilket jag kunnat konstatera), så de har ersatt två veka plasthakar med en "tvärslå" som låser fast handtaget.

Bild

Gåtan löst.

/awwd
Styrservo V70 2010

Du menar att han fick fel på den nya beh&ari[…]

Det där med att bränslepumpen går […]

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]