Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av robeks
Hallå.

Lite funderingar på att uppgradera min beställning innan
Volvo får arslet ur vagn och börjar bygga min bil.

Paket jag valt är följande.

Oceanrace, business Edition ,VOC , Lastpaket , Stänkskydd ,Delbart Drag och Driver Alert System.

Min fundering är om det är värt 10 000 att uppdatera till hela driver support paketet?
vad jag kan se är det bara blis och Adaptiv farthållare som tillkommer!?

Ska väl tillägga att det är manuell låda i bilen vet inte hur farthållaren beter sig om man måste växla ner med manuell
antar den hoppar ur eller?

Kan gör ändringar fram till 2/10 så alla synpunkter uppskattas :D
av robeks
Ytterligare fundering.....

Är autobroms och kollisions varnare bara med i
paketet med adaptiv farthållare?

Då kanske det kan vara värt att lägga till eller? ??:-/
Användarvisningsbild
av crumpets
Ja det är med i Driver Support. Det paketet är guld, jag hade inte rekommenderat någon att snåla in på det.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Tycker driversupport paketet är riktigt bra, dessutom har priset blivit lägre på det, innan var det ca 20tkr & nu 15tkr.

Sen är det en kampanj på 70/80 serien nu att du får hela driversupport paketet gratis om man väljer business editon. :)
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Driver support är GULD! På motorvägen så bara trycker man in 120, skickar ut ett lagom avstånd och slappnar av... ren njutning om man ska långt 8)
Användarvisningsbild
av crumpets
MostlyInept skrev:Driver support är GULD! På motorvägen så bara trycker man in 120, skickar ut ett lagom avstånd och slappnar av... ren njutning om man ska långt 8)
Precis! Det gör verkligen motorvägsresor 1000000000% bättre :)
av JE Jr
robeks skrev: Ska väl tillägga att det är manuell låda i bilen vet inte hur farthållaren beter sig om man måste växla ner med manuell
antar den hoppar ur eller?
Nej den hoppar inte ur.

Tycker en bil med "vanlig" farthållare känns väldigt primitiv i jämförelse. Men däremot kan man behöva lite tillvänjning innan man trivs om man aldrig kört en bil med det systemet innan.
Användarvisningsbild
av crumpets
patnil68 skrev:
robeks skrev:Ytterligare fundering.....

Är autobroms och kollisions varnare bara med i
paketet med adaptiv farthållare?

Då kanske det kan vara värt att lägga till eller? ??:-/
Kollisionsvarnare finns med i DAS-paketet, jag är dock osäker på om autobromsen. Av naturliga skäl har jag inte vågat prova om den funktionen ingår...
Någon annan vetgirig själ som kan bistå med den frågan?
Autobroms ingår självklart, det är en del av adaptiv farthållare.
Användarvisningsbild
av MostlyInept
Autobromsen är väl en del av City Safety dvs standardutrustning men funktionen utökas något med Driver Support

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

Jag håller på att felsöka på[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]