Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
tjena hade stängt av motorn hade huven öppen hörde nått slags hummande ljud någonstans runt motorn lät ungefär som en batteri laddare
av ngt äldre typ de orange modernum laddarna.
sedan klickade det till från luftrenaren som jag uppfattade det då upphörde även det hummande ljudet.
det klickande ljudet har jag hört flera gånger förut men aldrig det hummande ljudet.
är de här två ljuden normala eller är det nått vajsing nånstans vill inte bli stående pga att jag inte frågat om detta.

verkar funka bra inga fel lampor lyser än iaf hörde detta i går kväll när jag skulle kolla oljan.

verkstaden här hemma kollade om det fanns felkoder på något det fanns inga alls (ska nog tillägga att det var förra månaden det kollades.)

bil s70 glt motor b5244s 170 hk
årgång 00.

nån som vet nått om detta?

Med vänlig hälsning hasse.
av *pettson*
På dom äldre går alltid tomgångsmotorn efter avslaget och står och brummar.
På dom nyare går alltid spjället efter avslaget och brummar, det klickar när det nollställer sej innan det stänger av sej.
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
*pettson* skrev:På dom äldre går alltid tomgångsmotorn efter avslaget och står och brummar.
På dom nyare går alltid spjället efter avslaget och brummar, det klickar när det nollställer sej innan det stänger av sej.
tackar för svaret pettson :D då var det alltså normala ljud jag hörde skönt.

det här hummande ljudet är ju ganska lågmält kanske därför jag inte hört det förr
var ute på landet där det är så tyst så man kan höra sina egna hjärtslag.
först trodde jag att det var nån transformator till bondens elstängsel jag hörde.

man är ju tvungen att fråga när man inte fattar nått :) .

Med vänlig hälsning hasse.

Hur fick du fram den kostnaden? googlade digital[…]

Vilken kabelhärva har du använt till mot[…]

MG 5 S är intressant, verkar vara ett ordentl[…]

Jo men hur får man bort denna klädsel s[…]