Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av caliber2012
Hej har en xc70 D5-06. Det sitter en diesel värmare på den men jag har ingen "klocka" i fördatorn så jag kan inte starta den eller ställa en start tid! Hur ska jag bära mig åt? Måste jag kontakta Volvo och betala flera tusen för en sådan inställning?
Användarvisningsbild
av mxjolle
caliber2012 skrev:Hej har en xc70 D5-06. Det sitter en diesel värmare på den men jag har ingen "klocka" i fördatorn så jag kan inte starta den eller ställa en start tid! Hur ska jag bära mig åt? Måste jag kontakta Volvo och betala flera tusen för en sådan inställning?
en direktstart bör du kunna göra? se sid 75

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... tp8169.pdf
Användarvisningsbild
av milktrucker
importerade bilar har som regel inte tidur, utan det är bara svenska eller nordiska bilarna som tiduret från fabrik.
Det finns även olika typer av värmare, en för kupevärme och en för motorvärme.
tiduret är bara en aktivering på volvoverkstad för några hundralappar.
av stoota
Jag hade inte heller tidur på min svensksålda bil, 3300:- tog Volvo av mig för att ladda in mjukvaran.
av Rumpnisse
Volvo ville ha runt 2000-3000kr för att läggain mjukvaran i min. Vilket sved, så har inte gjort det än.
Fast borde passapå nu när det inte är minusgrader än ifall det visar sig behöva reparationer på den vilket är roligare att utföra nu när det är varmt ute.
Erfarenheter XC90?

Har en gammal XC90 automat fullt utrustad -07. Tyv[…]

Kostnad för halvljus?

Just för verkstäder som tar hutlösa[…]

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]