Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo v70 -08 d5. Det är så att min dieselvärmare slutat fungera. Den startar inte och har inga felkoder. Haft löst och blåst ur den och rengjort men ingen skillnad. Tror ni de kan vara att byta glödstift i den? Slår jag på den slår den ifrån nästan direkt fläkten i kupén startar tror jag med. Någong som har nå tips/ider? Tacksam för svar. Mvh/Toneey
Felsökte den igen på volvo igår men ingen felkod. Vi fick igång den då vi använde kylspray på yttertempen då gick den igång snabbt sen dock den och den blinka inne i bilen att den va på i 1 timme nästan medans jag körde men värmaren starta inte undertiden. Vad kan vara fel då jag inte har nån fel kod? :S startade bara som sagt en snabbis sen dör den. Vi har föröskt tvångstarta i vida men inte fått igång den då heller. nån som haft liknande? Mvh/Toneey
Spontant skulle jag kontaktat Webasto då det är en av deras värmare som sitter i bilen.

Väldigt svårt att svara på vad det kan vara. Om du har bilen igång när du ska starta den så bilens vattenpump drar runt vattnet, fungerar den då ?
Desmodue skrev:Yttertemperaturen får inte vara för hög.
Motortemperaturen får inte vara för hög.
Batterispänningen inte för låg.
Bränslenivån inte för låg.
Borde Volvo haft koll på när bilen var inne hos de.

Pratade precis med Finnvedens (Volvo). Dom sa att […]

Nu är jag inne på min andra lån[…]

Läste på Facebook att erbjudandet skul[…]

Två olika bränslefilter till v50?

I VIDA så finns det två olika part num[…]