Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders1984
Har hittat en nyare och fräschare s80 som jag tänkte köpa.

Jag har 00 och tänkte flytta över lite grejer. Bägge 2 är 170 hk varianten manuell.

1. Ratten är lite bredare på den nyare av nån anledning. men knapparna för farthållare och stereostyrningen ser likadana ut. Dock finns det inte någon stereostyrning i den nya. Kan jag bara flytta över knapparna eller måste det programmeras något? Stereon ser ut att vara samma.

2. Har köpt mig en dragkrok för en -00. Delbar volvo orginal. Passar den rakt av på 02an, eller måste den oxå programmeras in?

3. Glömde såklart att prova stereon (fy fan va klantigt). Min -00 har riktigt bra ljud för att vara original. Måste finnas nåt slutsteg eller något liknande. Om det inte finns, kan jag flytta över grejerna från min 00 och måste de i så fall programmeras in?

Den nyare s80 har andra bredare stolar... finns det mera saker som skiljer dem åt tro? ratt och stolar vad jag har sett.
Användarvisningsbild
av milktrucker
ja stereoändringar måste programeras in i bilen

Jag rekommenderar oljabyte var ~10.000mil bå[…]

Strålkastarspolare och polvändning

Jag ånyo. Kikade på detta en gå[…]

En disel. Nu var ju inte frågan om hur jag s[…]

Kostnad för halvljus?

Jag anser det är helt ok pris, speciellt inkl[…]