Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av vägkung
Jag har renoverat en läckande Kärcher K7.85, och när jag skulle testa den efter renoveringeringen sprack slangen, det är ett hål alldeles uppe vid handtagsinfästet.
Jag kan visserligen köpa en ny slang, men efter att ha "sprängt" två slangar :-O) känns det inte så kul att köpa slangar som inte håller trycket.
Så nu undrar jag om det är någon som vet om det finns lösa "nipplar" till Kärcher att köpa, alltså de nipplar som går in i vattenpumpen och handtaget?
Jag förstår ju att dessa pressas på (som vid hydralkopplingar på hydralslangar), och det är inga problem, jag har möjlighet att få detta utfört av en kompis :mrgreen: , han kan även fixa bättre typer av slang, men finns det lösa nipplar/kopplingar (för pressning på slang) att köpa till Kärcher, och var ifrån då i så fall?
Och är det någon här på forumet som gjort liknande som jag tänkt, hör av er.
Om du har sprängt två slangar så har du ju 2 uppsättningar med nipplar där! Bara att såga runt klämhylsan ca3-4mm från kanten i änden där slangen är sen kan man behöva såga längsmed klämhylsan oxå och sen spänna ut den med en skruvmejsel. Lilla ringen som blir kvar la jag två små snitt i och vred sen bort den med en poligrip.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]