NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Zenhex
Jag planerar att sälja min volvo då det bara vart problem med den. Jag tänkte byta kamrem för att öka värdet (dessutom dags att göra det).
Är det omöjligt att göra det själv med en bra beskrivning? Behövs det nåra specialverktyg? Letar också efter en bra och detaljerad beskrivning för att utföra arbetet.
Användarvisningsbild
av Vojje
tror inte att du ökar värdet på bilen genom att byta remmen själv.
köp en Haynes rep.bok
av Zenhex
Det är väl ingen som behöver veta att den är bytt själv? ;) sålänge det funkar och bilen är laglig.
Alla spekulanter frågar om kambytet. Den har gått 24000 mil nu, bytet är ett faktum. borde väl kunna få en liten slant för att dom slipper göra det själva? :shock:
Användarvisningsbild
av SvenB
Jag tror inte bilen ökar i värde för att du bytt rem själv. Jag skulle vilja ha bevis på det, och inte bara ett kvitto på remmen. Tänk på att en köpare alltid vill pruta. Låt dom ha "inte bytt rem" som "prutanledning", pruta kommer de att göra även om du bytt remmen. :)
av Zenhex
Kan vara sant det ni säger. Kan ju vara värt att lägga ut den ändå och se vad man kan få för den.

Tack för hjälpen !
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw