Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvojt
Hej jag funderar på att köpa mig en V70 Ocean race 2003. Är det någon som vet skillnaden på vanlig V70 och Ocean serien tänker på utrustning med mera Mvh
Volvojt skrev:Hej jag funderar på att köpa mig en V70 Ocean race 2003. Är det någon som vet skillnaden på vanlig V70 och Ocean serien tänker på utrustning med mera Mvh
ocean race edition kom ut som modellår 2002 samt 2006, i samband med jorden-runt seglingen volvo ocean race.
Utrustningen är för likvärdig med det stora "business-paketet", dock andra fälgar och andra panelinlägg. Utrustningsmässigt är de identiska.
För modellår 2006 är det utrustningspkatet momentum, utöver momentum ingår 17-tums fälgar.

ocean räce har tröskelskoning "volvo ocean race" samt delläderklädsel med blå sömmar samt textilmatt.....som är värdelösa på alla sätt. Samlar smuts på sommaren och då måste man tvätta dem och torka dem, dvs bilen blir obrukbar någon dag. På vintern blir mattorna dyngsura och kondensen sätter sig på rutorna som fryser vid minusgrader....smart tänkt av volvo.
Har gummimattor tack o lov, gud så praktiska de är i jämförelse.
Glöm inte att den blåa färgen som är på Ocean Race finns endast på den. Vet ej om den fanns i flera kulörer men den senaste V70, dvs MY 12(?) (min är tillverkad okt 2011) finns det ju även nån silver som jag tror heter silverelectric eller liknande. Så lite , till utseendet, skiljer det ju från andra V70:is. :D
nissesvolvo skrev:Glöm inte att den blåa färgen som är på Ocean Race finns endast på den. Vet ej om den fanns i flera kulörer men den senaste V70, dvs MY 12(?) (min är tillverkad okt 2011) finns det ju även nån silver som jag tror heter silverelectric eller liknande. Så lite , till utseendet, skiljer det ju från andra V70:is. :D
helt säker på det med att ocean race-blå endast finns på ocean race-bilar?

Bild

har parkerat sida vid sida med en V50 i denna färgen och jag kunde inte så någon nyansskillnad i lacken
bilen är inte en ocean race-bil, men färgen är identisk enligt min uppfattning. Ocean Race finns endast på V70, V70XC/XC70 samt XC90. V40 samt V60 och XC60 finns det till nu som modellår 2015.

Jag tittade på min XC70 D5 AWD när den […]

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Stefans 968

Passade även på att montera dämpar[…]

Bagagelucka stänger hårt

Det ni beskriver stämmer bättre öve[…]