Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen skaffat en V70 med dieselvärmare. Det går ju att ställa värmaren på schema, och det funkar en gång, sen måste man aktivera schemat igen.

Är det inte meningen att om man sätter ett schema så ska det gå tills man stänger av det? :shock:

....sen kan man ju tycka att det borde finnas ett schema för vardagar och övriga dagar...
mattish skrev:Nej, du aktiverar timer en gång och måste göra den för nästa gång också.

Visst vore ett schema något bra!
Tack för bekräftelsen, då vet jag att inget är trasigt!

Vilken praktikant på Volvo var det som inte tänkte klart kring detta kan man ju undra...?
Ja, eller inte tänker på att man parkerar i ett garage på onsdag kväll, när bilen stått ute varje morgon sedan i måndags. Så blir det rökförgiftning inomhus på torsdag morgon, om den fortsatt starta enligt samma schema.
Det är bara dålig programmering rakt igenom, hur kan man sälja en timer där man inte kan välja veckodag, datum eller repetition och ta 3000 kr för den ?:-/

Det är ju inte säkrare som det är nu, Du kan ju ha satt timer till morgonen och så flyttar din fru in bilen i garaget på kvällen för det ska komma snö under natten. Det är ju lika illa om den startar i garaget på tisdagen eller onsdagen.
Kan trösta dig med att det finns ännu sämre lösningar: Hade en Peugeot 508SW, om man kom hem efter jobbet och aktiverade tiduret till värmaren till 06:00 dagen efter och sedan tog bilen en sväng på kvällen försvann inställningen och bilen var kall morgonen efter....
Volvos tidur håller åtminstone kvar aktiveringen tills dagen efter oavsett om du rör bilen eller inte.

Men håller med om att en extra programsnutt för veckoprogrammering, fler favorittider, eller ställa en tid längre fram än ett dygn etc inte hade varit för mycket begärt!

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Tinol löste du felet?

Transmissionsolja till M66

Det jag med säkerhet vet är att det st&a[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&ari[…]