NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nordis69
Dags att införskaffa fälgar till vinterdäck till min s40-07. Enl vissa däcksidor passar fälgar med inpressning 52,5 enl vissa inpressning 46. Får fram olika uppgifter trots att jag söker med reg nr på bilen. Passar vilket som ?:-/
Användarvisningsbild
av P210
Inpressningen/ET är inte så petigt, plus/minus 10mm kan det skilja utan minsta problem,
oftast är ju vinterdäcken dessutom någon dimension smalare.

Kan tipsa på fälgar till Honda Accord och Nissan Primera med mfl japaner om du letar begagnat som också kör med 4 bult/114,3mm bultcirkel.
Köpte S40 fälgar till min Accord -98 men de passade inte utan spacer fram för att mina bromsok var för stora men tvärtom borde gå bra!
Användarvisningsbild
av ThomasT
Nordis69 skrev:Dags att införskaffa fälgar till vinterdäck till min s40-07. Enl vissa däcksidor passar fälgar med inpressning 52,5 enl vissa inpressning 46. Får fram olika uppgifter trots att jag söker med reg nr på bilen. Passar vilket som ?:-/
ET46 sitter 6.5mm längre ut OM fälgen har samma bredd. Inga problem, enda skillnaden är att det är snyggare... ;)

.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]