Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RubenS
Hej .. Någon som har erfarenhet av trimburkarna från RaceChip http://www.racechip.com/chiptuning/volv ... /index.php
Vågar man klämma dit en på en S80 D4, vad kan hända med motorn worst case ? Polestar- trimmningen kan väl inte skilja speciellt mycket. Största skillnaden verkar vara att priset är halverat.
av Droopy
Tjae, allt kan ju gå sönder, jag körde med dosa från ovanstående på min kia från den var ny tils den såldes 1år senare. Inga problem där iaf.
av RubenS
Jag tänker mer på Volvo garantierna, dom kör ju med sådan skrämseltaktik att man bara får använda orginal osv .... Vad kan hända med motorn som lika gärna kunde hända med orginal mjukvara? Vilka ändringar är gjorda mot orginal, är även automatlådan inblandad i ändringarna?
av Droopy
Du löper såklart alltid en risk med garantierna då du trimmar, det ska man vara medveten om. Själv så körde jag på från dag ett och hade även bilen inne på garantiåtgärder under tiden dosan satt i.
snö

Nu har det snöat här sedan i går e[…]

Elpriset

Min IVT är inne på 17e året utan […]

Volvo car UX

Hm. Jag servade min på Bilia i tisdags, men […]

Tack för input Lennart. Glömde tyvä[…]