Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ed
Mina framskärmar är i helt bedrövligt rostigt skick och detta skall tas om hand när jag snart flyttar till hus och får gott om utrymme att meka när och hur jag vill.

Min fråga är dock, finns det svart kantlister att montera runt hjulhuset/framskärmen för att täcka de värsta lagningarna? Är medveten om att såna skulle samla salt och skit men det löser högtryckstvätten hemma
på gården sen..

Köpa nya framskärmar och få dem lackade skulle gå på sisidär 6000 kr..not an option.
av ed
en egenhändig bump på denna tråd: accepterar SBP en sådan kantlist runt hjulhuset på framskärmen? Den är ju bevisligen inte vass längre då men..accepterar SBP denna lösning? Någon som varit med om liknande?
av *pettson*
ed skrev:Mina framskärmar är i helt bedrövligt rostigt skick och detta skall tas om hand när jag snart flyttar till hus och får gott om utrymme att meka när och hur jag vill.

Min fråga är dock, finns det svart kantlister att montera runt hjulhuset/framskärmen för att täcka de värsta lagningarna? Är medveten om att såna skulle samla salt och skit men det löser högtryckstvätten hemma
på gården sen..

Köpa nya framskärmar och få dem lackade skulle gå på sisidär 6000 kr..not an option.
Eftersom skärmarna kostar 1400 paret målade i grundfärg måste det vara årets dyraste lackering får jag förmoda?
motorinställning

Har hittat felet det var kugghjulet till vevaxeln […]

Lambdalampan lyser

Ta du och kasta den där eftermarknads lambda[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett[…]