- tis 22 jul 2014, 18:23
#882140
Har en Opel som Jag blev tvungen att byta Motor på för ett halvår sedan, Hittade en som passade trots att det är en ovanlig.
Fick tag på verkstad som tog på Sig jobbet och har kört 250 mil utan problem, har märkt att det läcker olja motor/v-låda.
Var med bilen idag till en annan verkstad som är av den meningen att det är packboxen som läcker, jag hade köpt det mesta av delarna men inte denna just på grund av garantiproblem.
Vad säger garantin i ett sånt här fall, tätningen kostar nån tia men arbetet tar en dag, vad har reservdelsfirman för ansvar.
Skälet till motorbytet var att en kolv smälte, kanske ett dåligt munstycke eller att motorn varit honad tidigare med lager och ringar
Bilen är en Astra-G Coupe Z20let
Fick tag på verkstad som tog på Sig jobbet och har kört 250 mil utan problem, har märkt att det läcker olja motor/v-låda.
Var med bilen idag till en annan verkstad som är av den meningen att det är packboxen som läcker, jag hade köpt det mesta av delarna men inte denna just på grund av garantiproblem.
Vad säger garantin i ett sånt här fall, tätningen kostar nån tia men arbetet tar en dag, vad har reservdelsfirman för ansvar.
Skälet till motorbytet var att en kolv smälte, kanske ett dåligt munstycke eller att motorn varit honad tidigare med lager och ringar
Bilen är en Astra-G Coupe Z20let
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Förtydligat rubriken