Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Dundrade fram på e4an, 20:30 20/9 (d.v.s. mörkt ute och läge för att låta motorn sträcka på sig) med nya fresha lyktor och en lite ny regplåt. Mitt i allt dyker en MC-polis upp framför mig, så jag måste frenetiskt hänga mig på bromsen varav polisen börjar vinga in mig till vägkanten. Väl stannad får jag en föreläsning om att man EJ får av dimljus och varsleljus på samtidigt när det är mörkt, och att nummerplåtarna måste vara från VV, ej från micro i storlek: för liten xD
Till råga på allt hade jag glömt körtkortet också, så kunde vänta mig böter på cirka 1200 och uppåt :evil:
Som tur var har jag en förmåga att snacka 8) vilket resulterade i en glad polis och en ännu gladare 855 förare (utan böter d.v.s!)

Dela gärna med er om ni har någon annan rövare i samma kategori ;)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Hehe, där hade du tur !?

Jag har haft 2 incidenter som är lite märkliga...

1.a var då jag hade nyligen köpt mina tethys fälgar till min förra bil, s60 och var hos Däckonline butik för att kolla däck.. Precis på väg ut från deras utfart från parkeringen så börjar jag sträcka efter bilbältet, innan jag hann sätta på den på klipsen, så stannar en civil polis bil mig, och förklarar att man MÅSTE sätta på sig bältet innan man startar motorn....och jag tänkte i mitt huvud skall jag börja argumentera om att jag höll på och att jag knappt körde 15 m innan de stoppa eller ska jag bara vara tyst eftersom de kommer inte tro på mig....

Jag nämnde det om att jag höll på att sträcka mig efter bilbältet men hann inte sätta på den eftersom ni stoppa mig,,,då log polisen och gav mig böter på 600:-

2:a incindenten då var jag på väg mot ett köpcentrum med min mor och mormor,,,mormor satt i baksätet och min mor vid mig...jag körde bilen...

Polisen står framför och stoppar bilar för kontroll, och då stannar mig med...körkort kontroll och blåsa i pipan.....efter att jag va klar då ser polisen att min mormor ej har bältet på sig och nämnder detta för henne och att egentligen är detta böter som gäller...då till min förvåning så säger min gulliga mormor , måste jag !?! och då svalde jag min tunga och tappa mitt hjärta...polisen trodde inte sina öron och började skratta....sedan sade han att hon måste ha bilbältet annars ger han mig böter på direkten....då tog hon på sig bilbältet och nämnde för mig att inte berätta att jag inte fick böter för det..snällt....Nämnde också om nån ny regel från och med oktober detta år att det blir dyrare fall nån åker med utan bilbältet...

Så slutsatsen är,, att det finns snälla, sjyssta poliser och sedan de som har vaknat på fel sida den morgonen....
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
G-kraft skrev:
Jag nämnde det om att jag höll på att sträcka mig efter bilbältet men hann inte sätta på den eftersom ni stoppa mig,,,då log polisen och gav mig böter på 600:-

haha vicken jävel! som när svensken (glömt vem;) ) blev utvisad i VM matchen mot tyskland å dommarn log så glatt när han delade ut rött kort!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Silver.Swe. skrev:
G-kraft skrev:

haha vicken jävel! som när svensken (glömt vem;) ) blev utvisad i VM matchen mot tyskland å dommarn log så glatt när han delade ut rött kort!
Ja det var nästan som det, när jag tänker efter...
Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat l&a[…]

VoC kan vara den sämsta tjänst jag betal[…]

OM RYSSEN KOMMER

Och det spekuleras i om en av Sverige donerad SAA[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]