Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rid54
Måste vara svårt att säga... Min 960 hade gått 32000 och den lådan funkade fint och lät inget alls. Dock slutade lock-up att fungera, men det systemet är ju beroende av en massa saker i motor- och växellådsstyrningen + att det påstås kunna bli fel på själva magnetventilen också. Det är ju inte "lådan" som strular då, egentligen. Byta olja någon gång ibland är nog bra :)... Sedan är det väl körningen som avgör en del också.
Jo, låter väl rimligt att ge lådan lite kärlek (ny olja) om den ska orka med ett tag till : )

Jag kan ju passa på att fråga så slipper jag skapa en ny tråd. Jag har idag beställt nya bromsok bak. Jag ser nu att det är 2 luftnipplar på oken, vilken av dem ska man lufta bromsarna genom??? : /
Det är det som är det konstiga. Nu blottar jag min okunskap, men om inte jag har fått det helt om bakfoten så ska det väl rimligtvis finnas 2 kolvar som trycker på belägget isf? Är det inte så det fungerar? I oket sitter det bara 1 :/ det är väl inte mer än att man luftar genom båda men det kanske ska vara en viss turordning eller så.

Ingen som har idéer om vart man kan bö[…]

Hej. Förra veckan fick jag upp meddelandet m[…]

Volvo V60 2014

Ett av villkoren är: Motorn auto-stoppar int[…]

Jag mätte på tändningslåsbot[…]