Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Muirab
Har problem med parkeringsbromsen på min 965:a -97, multilink. Tydligen så har det modifierats på ett antal av dessa bilar och min råkar vara en av dem... Har hört med Volvo här på Åland och Roslagsbil i Norrtälje och ingen kan riktigt säga hur vi ska göra detta?
Skulle vara tacksam om någon här har tips?
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Du kanske skulle kunna förtydliga vilka problem du har, så blir det lättare att hjälpa till!

//David
av Muirab
Sorry otydligheten :oops:

Behöver byta wiren (främre, höger, vänster), men det som original hör till denna modell passar ej då volvo någon gång under årens lopp modifierat på en del bilar.
av TourettesGuy
Du får köpa alla nya wirar så passar dom ihop men ett he****te att byta...sitter med en klamma ovanför bensintanken..tror man får lossa tank å hela bakvagn. Säker på att det inte bara är bromssköldarna som är sönder/bortrostade så backarna hamnar fel/snett mot bromskivan? Svårt att tro själva wirarna är dåliga...
av Muirab
Som läget nu är det ... samma om det är ett h...ete att byta bara vi får tag i rätt vajrar och får ihop det. Är tyvärr dom som är slut =(
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Kolla om det kan fungera med wire från S/V90. Den kom ju -97 så du kan ju ha dessa! Om det skiljer något mot 960 vet jag dock inte.

//David
Bensinpriser v2

Sedan kriget bröt ut har oljepriserna ö[…]

Kanske läge att testa att byta själva &q[…]

Är BMS nollat så bilen vet att batterie[…]

Batterifråga?

Kan konstatera att jo köp nytt batteri p&arin[…]