Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik3414
Går nu bara och väntar på att dagarna ska gå tills jag får min nya bil!

Har beställt en V70 D4 AWD AUT Summum Business E PRO MY15 med beräknad lev v 30 :)
Tog största ljudanläggningen, PS Sensus Connect 7.
Är det nån av er som har erfarenhet av den anläggningen?

Har just nu en D5 AWD AUT MY12 med HP 7", tycker den är i klenaste laget...
av Linqid
Först och främst, grattis!
Angående PS i MY15 är det inte så många som hunnit prova systemet ännu, då det är helt nytt från och med denna årsmodellen. Vad jag läst så ska det nya systemet från Harman/Kardon vara bättre än MY13/14, om det sedan matchar det gamla från Dynaudio (som var riktigt bra!) får någon annan svara på.
Användarvisningsbild
av Gurra82
Grattis till ny bil. Stereon lär du få ett jäkla tryck i. Din D4 awd lär det nog inte vara lika mycket tryck i :wink:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Just nu är det bra kampanj på D4 AWD vilket gör att priset att stiga upp till D5 AWD kostar 36.000kr vilket känns mycket för 34hk extra. Men det är ju inte riktigt samma klipp i den som D5. ;) Men det lär väl komma ett Polestar trim till den om ett år som man kan tanka i. :) Detaljerna i bilen känns ännu ett snäpp över MY14 och den nya backspegeln inne i bilen är ett lyft, liknar den som är i V40.

Provkörde nyligen en XC70 Sport som hade det nya Harman Kardon (Premium Sound) och visst låter det bra och det är klart ljud, men det jag upplever är att man inte kan lyssna på lika hög musik i det nya, utan är det på maxvolym så låter det inte så högt som det gamla, men det är väldigt klart och fint ljud i hela registret. Det låter definitivt inte sämre än det gamla. Väljer man till subwoofern för 3900kr så lär man nog få ett riktigt kanon ljud. :)
Användarvisningsbild
av bibbedlizard
Grattis till ny bil! Går själv i väntans tider, har beställt en V70 D4 VEA Sport Edition BE, 8stegad automat låda med klimat paket VOC och last paket, el uppvärmd vindruta, el uppvärmda spolarmunstycken, batteri laddare, miljö bil med Pandora dark fälgarna, takspoiler. Ice white i färg val blev det, hade gärna velat ha crystal white men det drar lätt iväg och blir dyrt:) leverans tid vecka 37.
Användarvisningsbild
av Kriegarn
Grattis till bra val och ny bil!
Bara dumt att slänga pengarna på D5 när man kan Polestara om ett par tre månader. Kör in bilen och trimma till våren - i vinter behöver du ändå inte de extra kusarna. Min D4a ska få Polestar när dom släpper till MY14 men den duger gott som den är. 181hk är helt ok och drivmomentet svårslaget.
Användarvisningsbild
av philipsguy
simonhalmstad skrev:Just nu är det bra kampanj på D4 AWD vilket gör att priset att stiga upp till D5 AWD kostar 36.000kr vilket känns mycket för 34hk extra. Men det är ju inte riktigt samma klipp i den som D5. ;) Men det lär väl komma ett Polestar trim till den om ett år som man kan tanka i. :) Detaljerna i bilen känns ännu ett snäpp över MY14 och den nya backspegeln inne i bilen är ett lyft, liknar den som är i V40.
Är denna som är standard i MY15? Bild
Användarvisningsbild
av philipsguy
Var förbi handlaren och kollade runt lite bland nyligen inkomna bilar, en hade den vad jag skulle kalla nya "kantlösa" innerspegeln medan en 5-6 andra hade en vanlig. Kanske det är med inbyggd kompass som har den kantlösa designen?
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]