Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Flywheel
Nu ska ledrampen på plats, har valt att ha den på ovansidan av regplåten, se bild:

https://www.dropbox.com/s/hz05qfpl7ct64 ... .21.26.jpg

Jag vill alltså skruva fast regplåtsfästet ända in till krockbalken, då ledrampen och fästet väger en hel del.

Nu till min fråga, visst sitter krockbalken mitt emellan övre och undre grillen...så jag inte borrar fel?

Om någon är intresserad av att köpa en, så köpte jag denna: http://www.ebay.com/itm/FREE-SHIPPING-2 ... b7&vxp=mtr

Jag gav ett bud på 180USD och fick köpa den för det.
av Flywheel
Tack Taxen47, har kikat lite på det du länkade...synd bara att det inte finns några exakta mått, bara en fingervisning.

Dpblad, jag åkte inte på tull och moms...brukar sällan/aldrig göra det när jag beställer från asien. Köper jag däremot något från Staterna, så är det betydligt vanligare.

P210, har också funderat på att sätta ledrampen under regplåten eller bakom den nedre grillen. Nackdelen är att jag misstänker att det skulle bli betydligt sämre spridning på ljuset att ha det bakom grillen. Vidare så tror jag den kommer att lysa upp marken för nära bilen om jag har den under regplåten...
Användarvisningsbild
av P210
Vidare så tror jag den kommer att lysa upp marken för nära bilen om jag har den under regplåten...
Om man hårddrar det så kommer en högt placerad ljuskägla behöva vinklas mycket nedåt och endast ge en kort rund ljusfläck på vägen - tänk extraljus på taket till en lastbil.
Placerar man däremot ljuskällan lågt "skär" man ljuskäglan till en lång oval = mer ljus på vägen..
= låg placering är att föredra!
Bild
av pergrein
Vi här uppe i norr (Gällivare) har ju plogkarmar på ca:1m och man vill ju lysa över dom också för att kunna se älg & ren bättre så är lågt inte att föredra då. Men i detta fall med ljusramp så ser det konstigt/fult ut att ha den uppåt så jag röstar neråt. Men försök få den så långt in mot nedre grillen som möjlig eller bäst av allt ta ur ett hål i den och så montera inifrån så det blir en enda plan yta och inget som skymmer ljusflödet.

Med vänlig hälsning
Per

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]